Friday, April 7, 2017

PEMANTAUAN OLAHRAGA PUSAT LATIHAN NEGERI (PLN) BIL 8/2017

Sukan 
​Olahraga

Tarikh : 05 April
 2017 
Tempat : Gymnasium,Pusat Satelit (ISN )
Kehadiran :
1. 08 Orang Atlet
2. Sawalingam A/L Govindasamy (USPTN )
 
Ujian
1. Tiada

Latihan
​1. Legs press & Lunges 
2. High Jump
3. Push Up & chest press
4. Squat training & leg rise


Kecederaan 
1. 
​Tiada

Peralatan / Bangunan
1. Semua dalam keadaan baik
2. 
​Peralatan di dalam gymnasium sesuai dan mencukupi melakukkan aktiviti



Ulasan

1. Untuk makluman, pada minggu ini berlangsungnya Kejohanan Olahraga MSS Pahang di Sekolah Sukan Seberang Temerloh. Seramai 11 orang atlet PLN telah menyertai kejohanan tersebut kebanyakkan mewakili daerah Kuantan dan Cameron Highland. Seramai 8 orang telah terpilih mewakili Negeri pahang di MSSM April ini.
2. Jurulatih memaklumkan kekurangan atlet bawah 15 tahun. Hal yang sedemikian, atlet yang akan terlibat dengan Karnival Bakat di Perlis kekurangan berbanding sebelum ini.
3. Perkara tersebut telah berbincang bersama saya, TID mesti dibuat secepat yang mungkin agar jurulatih dapat memberi fokus kepada bakat-bakat baru.
4. Tiada masalah yang dilaporkan oleh jurulatih dan jurulatih sentiasa menjalani latihan walaupun atlet berkekurangan kerana terlibat dengan MSS Pahang. Atlet juga sentiasa memberi komitmen yang baik sepanjang latihan berlangsung.

--
MOHD FAKHRUL SYAFIQ BIN MOHD ZAILI

Pegawai Pembangunan Sukan Negeri 
USPTN Pahang
Angkat Berat/Taekwondo/Olahraga

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.