Wednesday, February 27, 2013

Ujian Kecergasan

Sukan Badminton
Tarikh : 16 Februari 2013
Tempat : Dewan Persatuan Badminton Negeri Pahang
Masa : 8.30 pagi - 12.00 tengah hari
Jumlat Atlet : 25 orang atlet


Ujian kecergasan ini bertujuan untuk menilai tahap kecergasan atlet badminton di Pusat Latihan Negeri Pahang. Jurulatih telah mencadangkan untuk mengadakan ujian kecergasan ini untuk mengahadapi Kejohanan Badminton Sirkit Remaja Kebangsaan Zon B yang akan berlangsung pada 28 Februari hingga 03 Mac 2013 di Melaka. 
 
8 Ujian kecergasan yang diadakan adalah :
1. Static Vertical Jump (cm)
2. Standing Broad Jump
3. Handgrip Right (kg)
4. One Minute Push Up
5. One Minute Sit Up
6. 10m (sec)
7. 16 repetitions Four Courners Agility (secs)
8. Yoyo Endurance Test Level 1

En. Muhamad Shukur B Yusuf, Pegawai Fisiologi Sukan ISN Pahang telah merumuskan kebanyakan atlet hanya berada di tahap sederhana dan belum mencapai tahap yang baik. Jurulatih juga perlu memberi penekanan kepada latihan kecergasan untuk meningkatkan lagi prestasi atlet untuk menghadapi kejohanan yang akan mereka hadapi.

USPTN Pahang ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pusat Satelit Pahang, Persatuan Badminton Negeri Pahang, Jurulatih, atlet, ibu bapa dan Majlis Sukan Pahang yang membantu menjayakan program ini. Sekian.

disediakan :

Anuwar B Abu Bakar
USPTN Pahang



2 comments:

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.