Friday, March 11, 2016

KEJOHANAN OLAHRAGA TERBUKA PAHANG KE -50/ PRA SUKMA 2016


Tarikh   : 05 - 06 Mac 2016 (Sabtu & Ahad)
Masa    : 7.30 - 11.00 Pagi (Sesi Pagi)
             2.30 - 4.00 petang (Sesi Petang)
Tempat : Stadium Darul Makmur,Pahang

Turut terlibat:-
1. Pengerusi Olahraga Negeri Pahang
2. PPN Olahraga - USPTN
3. Bahagian Persatuan Olahraga Negeri Pahang
4. Jurulatih Negeri/Negara
5. Pertahanan Awam(JPAM)/PBSM

Penglibatan dalam kejohanan kali ini meberangsakan dan berlangsung dengan lancar, sebanyak 33 pasukan mengambil bahagian dalam acara yang dipertandingkan.Seramai 584 atlet mengambil bahagian dalam Kejohanan kali ini,lelaki seramai 381 orang manakala atlet perempuan pula seramai 203 orang.Sepanjang berlangsungnya kejohanan ini,Seorang atlet lontar tukul besi telah memecah record kebangsaan.

Sambutan dan galakan pihak penganjur yang memastikan kejohanan ini berjalan dengan lancar amat dihargai.Barisan persatuan dan Jurulatih di seluruh Malaysia juga menjadi tulang belakang memastikan atlet dan mencari bakat-bakat baru yang boleh mewakili negara.Nascaya,Jurulatih yang membawa atlet SUKMA mengambil kesempatan ingin untuk mengkaji piawan dan tahap atlet mereka.Terima Kasih




-- 
MUHAMMAD FAKHRUL SYAFIQ BIN MOHD ZAILI
Pen. Peg. Belia & Sukan
Olahraga & Taekwondo
Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pahang

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.