Thursday, March 16, 2017

PEMANTAUAN ANGKAT BERAT PUSAT LATIHAN NEGERI (PLN) BIL 4/2017

Sukan 
​Angkat Berat

Tarikh : 15 Mac
 2017 
Tempat : Pusat Latihan,Perkarangan Majlis Sukan Pahang
Kehadiran :
1. 02 Orang Atlet
2. Mohd Azizul Hakim Bin Abdul Kadir ( JPM MSP )
 
Ujian
1. Tiada

Latihan
​1. High pull snatch
2. Back squat
3. Wide grip jerk press

Kecederaan 
1. 
​Tiada

Peralatan / Bangunan
1. Semua dalam keadaan baik
2. 
​Peralatan dalam keadaan baik untuk menjalani latihan



Ulasan

1. Untuk makluman, Atlet PLN dibawah kendalian coach ini kurang memberangsangkan kuantitinya, Hal demikian, saya telah membuat perbincangan bersama jurulatih yang mana akan membuat satu TID dalam masa terdekat. Saya juga telah memohon membuat TID melalui Majlis Sukan Negeri, dan memilih 2 buah sekolah iaitu SMK Lepar dan SMK Paloh Hinai pada tarikh 14/Mac/2017 tetapi pihak sekolah tidak memberi sambutan yang baik.( akan memohon di sekolah lain )
2. Seorang atlet perempuan (Noor Shahida Binti Saiffol Azami) tidak menghadiri latihan,kerana mewakili sekolah dalam Sukan Olahraga. Hal tersebut membimbangkan jurulatih kerana atlet tersebut telah terpilih mewakili daerah Kuantan untuk Kejohanan MSS Pahang tidak lama. Atlet tersebut amat berpotensi dan boleh diketengahkan di peringkat lebih tinggi di dalam Sukan Angkat Berat.
3. Atlet juga tiada mengalami kecederaan ketika latihan dan atlet menjalani latihan dengan baik mengikut program jurulatih yang ditetapkan.

--
MOHD FAKHRUL SYAFIQ BIN MOHD ZAILI

Pegawai Pembangunan Sukan Negeri 
USPTN Pahang
Angkat Berat/Taekwondo/Olahraga

No comments:

Post a Comment

Please be moderate and respect each other when leave your comments in this blog. The objective of this blog is to promote Pelapis Program not to discuss any irrelevant issues other the sports. All positive comments and suggestion are always welcome.